lördag 16 november 2013

Inte bra alls......!!






Jag har under en lång tid ( snart ca 1 år ) haft väldiga problem med min mage.
Det har varit enormt med gaser och diareér och framför allt stora smärtor.

Jag gick till läkaren och gav 12 rör med blod, samt avföringsprover.
Efter ett tag fick jag beskedet att dom inte hittade något.

Dom sa då att dom ville köra upp en 20 cm lång stav i ändan med kamera och kolla, samt ta vävnadsprover.....skoj....NOT !!!

Naturligtvis tänkte jag ju som så att f**....jag vill inte men måste nog göra det för att se så det inte skulle vara cancer.
Men har fortfarande inte gjort det.

Efter en hel del pratande med olika människor, så bestämde jag mig för att prova att ta bort allt med laktos i, eftersom proverna visade att jag inte var glutenintolerant, men man kan inte testa laktosintolerant.

Så efter en vecka så blev jag bättre, så till 98 % så har man blivit laktosintolerant....
Kan säga att det är inte lätt att lägga om sitt liv och sina matvanor, och inte lätt för resten av familjen heller.
Men som tur är har jag ju världens bästa "fru" och barn, som stöttar mig !!

När det gäller fotografering så ser ni lite av dom senaste bilderna här längst upp.
Vill ni se / följa så kan ni göra det på denna länk: Morgans Foton



1 kommentar:

Gunillas Blogg sa...

Å Morgan Man måste vara sin egen läkare för att må bra,Vet inte om ni har programmet TLC.
Dom har kört en serie med fod dr som har varit intressant att följa.
Dom flesta sjukdomarna kommer av vad vi äter.
Själv äter jag knappats kött.Mest fisk och kyckling som är bra.
Din sjukdom ska man inte äta rött kött.Mycket grönsaker valnötter är bra.
Krya på dig
Faster